Vanzatorul este un fiiiiiiiiiin psiholog

Cine nu stie sa vanda, nu poate controla o discutie cu un posibil client. Este bine ca acel om sa fie directionat catre alte job-uri, unde nu trebuie sa ai INITIATIVA. Imi bazez aceste afirmatii pe sceneta pe care mi-a facut-o cadou un profesionist, care m-a incurajat acum doi ani sa scriu primul meu articol pe acest blog… iata sceneta:

 

Draga Matius,

Esti singurul meu prieten cu cei mai multi prieteni proprietari de magazine. Si esti cel mai implicat om pe care il cunosc atunci cand e vorba de SUCCESUL unui proces de vanzare de pravalie.

De aceea da-mi voie sa-ti povestesc despre un caz fericit pe care l-am trait.

Mi se pare mai interesant decat stirile cotidiene, iar de esecuri si experiente neplacute cu vanzatorii romani suntem satui. De data asta este invers. Cineva mi-a depasit asteptarile intr-un loc unde nu ma asteptam. Si doar imi cunosti exigentele. Cred ca intamplarea asta merita sa o faci cunoscuta tuturor prietenilor tai care lucreaza cu vanzatori de magazine. Asa ca citeste si da mai departe!

Cautam un fotoliu pentru acasa. Doream genul de fotoliu confortabil in care sa pot adormi in fata televizorului. L-am gasit la Dusseldorf, in magazinul Manufactum. Cei de acolo mi-au spus ca pot sa-l comand si pe internet. Am amanat decizia de cumparare in speranta ca voi gasi ceva asemanator in Romania. Insa imi ramasese inima la el.

In Romania, am vizitat pe rand majoritatea magazinelor de mobila cunoscute insa nimeni nu reusea sa ma convinga.

In final am avut o revelatie exact unde nu ma asteptam: la Elvila, in Baneasa.

Nu fusesem niciodata la ei. Nici nu pot spune ca am vazut un magazin ci mai degraba un fel de hala depozit. Ma intampina o vanzatoare pe care o iau tare de la inceput. As dori un fotoliu confortabil cu alta tapiterie decat piele, manere si spatar inalt. Mi se spune ca daca nu gasim unul gata facut, pot sa-l fac la comanda.

Prinsesem curaj. Am incercat vreo 8 fotolii. In nici unul nu m-am simtit ca in cel de la Dusseldorf. Doamna, de ce nu faceti fotolii confortabile?

Pentru ca nu se vand, imi raspunde politicos.

Mi-a aratat niste uratenii care cica erau dintre cele mai solicitate. Am cerut o tapiterie stofa din fibra naturala. Majoritatea erau din polyester si aveau un mostrar foarte bogat. Vanzatoarea se gandeste putin si isi aminteste ca mai are niste optiuni. Suna undeva si se informeaza despre doua tipuri de materiale. Unul din ele avea in compozitie 90% bumbac si doar 10% sintetic. Era de bine. Materialul semana cu un doc autentic.

In tot episodul asta nu am fost foarte docil, vanzatoarea insa nu mi-a gresit deloc.

Cu rabdare si o atitudine cum rar mi-a fost sa vad, m-a facut sa aleg ceva. Am gasit un design placut la care am cerut modificari, respectiv spatarul mai inalt cu 10cm, bratele cu 5 cm, compozitia din interiorul fotoliului s-a schimbat si intr-un final am comandat fotoliul. La un moment dat, tipa dispare si ma preia o alta vanzatoare. Era sa ma piarda. Norocul lor a fost ca s-a intors prima si m-a remontat cu delicatete.

A durat mai putin de o luna si fotoliul este gata. Maine o sa trec pe la ei sa-l vad. Vestea trista este ca nu voi mai avea ocazia sa ma intalnesc cu super vanzatoarea despre care v-am relatat. Mi-a spus ca urmeaza sa intre in concediu si apoi o disponibilizeaza, dupa 15 ani vechime.

Daca as fi avut o pravalie o angajam pe loc. Aceasta doamna este nascuta pentru asa ceva.

Rar mi s-a intamplat sa interactionez cu vanzatori de asa o calitate umana. Mi s-a intamplat doar in Paris sa intalnesc astfel de profesionisti. De aceea, fara nici un interes direct si personal, recomand proprietarilor de magazine sa nu rateze asa un om. Nu pot sa redau in cuvinte maruntele detalii generate de o femeie simpla cu o atitudine pe care nici cei mai smecheri coacheri nu cred sa formeze vreodata in Romania.

Cine este interesat, sa-mi trimita un ceva de contact unde tipa va poate contacta.

Cu bine,

M. B.