(Re)definitia retail – ului

MA BUCURA FOARTE MULT ca ‘ definitia retail-ului’ imi aduce zilnic trafic important pe blog. Ma bucura ca undeva, zilnic, minti insetate de cunoastere, cauta sa afle cat mai clar ce inseamna pana la urma… RETAIL.

Retail inseamna pe scurt, sa vinzi produse catre un client final, direct catre acesta si in acord cu nevoile acelui consumator. Inseamna totodata sa iti ajustezi comportamentul si produsele in acord cu personalitatea profilelor de consumatori pe care ii consideri ca public tinta.

Ce-o fi in mintea consumatorului? Cum ia deciziile de cumparare? Este important ca in afacere sa discut cu un arhitect specializat pe retail? Exista oare in Romania studiouri, minti clar-vazatoare care sa-mi faca o analiza a produselor si afacerii mele si sa-mi propuna idei de graphic design si layout concept pentru magazinul meu?…

Impreuna cu multi alti colegi si cu fiecare client, caut zilnic forme si scheme strategice de a ajunge prin driblinguri cat mai scurte direct in locuinta, in dulapul sau biroul consumatorului. Nu e simplu, caci altfel ar fi facut toata lumea… Dar e din ce in ce mai clar ca nu trebuie sa ne subestimam clientul si nici sa-l lasam sa se plictiseasca in magazinul nostru.

Retail si entertainment, intr-un cuvant, cum spunea George Nisioiu, Consumer Journey.