despre umeraș în retail

Umăr și umeraș

Atitudinea omului se recunoaște, câteodată, după umeri. Iar a hainelor, după umeraș. V-ați întrebat vreodată ce vrea să spună sufixul? Raționamentul de retailer îndeamnă, în câte-un caz ca cel de față, să nu credem în coincidențe. Pare îndreptățit să ducă cu gândul la alegere, decizie, opțiune, condiționalul-optativ din capătul de umer-aș.

Umblă vorba prin retail că nici cârligul lui din partea superioară nu-i o întâmplare. Exact ca el e-n stare umerașul să agațe dorințe și să le conducă până la casa de marcat. Dacă haina e o notă pe un portativ, felul în care o percepem e un cântec. Îl compun detaliile din jurul ei, atmosfera, magazinul și, printre ele, umerașul – subtil ca bagheta dirijorului și de atâtea ori superficial tratat.

 

Numai nu un detaliu

Ai ambala un cadou de valoare într-o pungă ieftină de plastic? Ai scrie o carte fără să îți pese de coperta ei? Ai găti cu grijă o mâncare fără să ai idee ce gust are ultimul ingredient adăugat? Un umeraș e orice, dar numai nu un detaliu. Străjerul ascuns în haină vinde. Iar un lucru care vinde – mai trebuie s-o spun? – nu e deloc de ignorat.

Nici în clin, nici în mânecă n-are o haină, prin ea însăși, personalitate. Dacă ați văzut, vreodată, cât de diferit arată aceeași croială pe două persoane, trebuie să știți că e adevărat. La scară mai mică fenomenul rămâne, în fond, același, fie că vorbim de manechin sau de fratele lui mai mic – un umeraș. Lemnul din care e cioplit are propria lui esență, cu totul alta decât a metalului sau a texturii de catifea. Detaliile aparent neînsemnate schimbă, uneori, povestea. Tocmai ele au un cuvânt de adăugat.

 

Mai mult decât un umeraș

Dacă vreți, rolul umerașului de a sprijini o haină e doar part-time. În restul timpului o promovează și, când e nevoie, o protejează de articolele din vecini. E, de exemplu, cazul rochiilor cu paiete. Sigur le-ați văzut așezate la loc sigur, învelite într-o folie prevăzută cu fermoar.

Tind, totuși, să cred că același obiect poate face chiar și lucruri mai mărețe. Cu puțină imaginație și determinare, până la umerașul inteligent mai e numai un pas. L-aș vedea responsabil de ținerea evidenței unui stoc de marfă, de comunicarea prețului produsului și de propria lui susținere, fără să mai aibă nevoie de un suport pe care să fie agățat.

Sky is the limit când vine vorba de idei neînfricate. Până să devină realitate, ajunge să alegem cu grijă umerașul adecvat. Pe el se sprijină nu doar haina, ci și umărul afacerii noastre pe care, pentru o postură corectă, ar fi bine să-l menținem întotdeauna ridicat.