cabina de probă

Buturuga mică răstoarnă carul mare – cabina de probă și puterea ei

Când și când, în viața asta aglomerată, răsar locuri și situații care ne fac să ne-ntâlnim cu noi. Un moment de cumpănă, o decizie care ne pune la-ncercare, cabina de probă dintr-un centru comercial.

Într-o așa înlănțuire, ultima opțiune sună, poate, ca o glumă.

Asta până când ne găsim și noi în pătrățelul mic din colțul magazinului, ne întâlnim cu o oglindă și începem să derulăm judecăți despre cel pe care îl vedem în ea.

Te accepți? Cauți schimbare? Te-ajută haina pe care ai desprins-o din mulțime să înaintezi pe drumul pe care ți-l dorești?

Deciziile cele mai limpezi se iau atunci când rămâi doar tu cu tine. Acolo, în spațiul cel mai mic din magazin, dar care are importanța cea mai mare.

Tocmai de-aceea, din cabina de probă sare iepurele atunci când vine vorba de spațiul de retail.

 

Narnia retailului

 

Oricât de sincere ar fi sfaturile, să i se spună ce să facă nu-i place nimănui.

Nici vânzătorul care ne aprobă alegerile, nici prețul produsului, nici mesajul de pe banner nu vor fi mai puternice decât ceea ce credem noi.

Cabina de probă e Narnia retailului. O lume pe care nici n-ai bănuit-o, în care intri din curiozitate, dar care te izolează de fugă, de forfotă și de păreri.

Dacă ar avea bilet de voie, oamenii de vânzări s-ar strecura și-acolo. Cu încă un argument, cu încă o vorbă bună, cu încă o soluție pentru care să plătești.  Și chiar o fac, dar printr-o lumină bună, printr-un decor de calitate, prin covorul care-ți spune că e sigur terenul pe care, prin noua haină, urmează să pășești.

Stima de sine stă, uneori, la o perdea distanță. A ta, sau – dacă gândești ca un retailer – a magazinului pe care îl amenajezi.

 

De la cabina de probă la casa de marcat

 

O cabină de probă e un joc psihologic.

Dacă acolo se sădesc dorințele de cumpărare, de ce ai alege să nu le hrănești?

Spune-le clienților cum să se simtă, tratează-i cu grijă, oferă-le experiența pe care o urmăresc. Poziția cabinei în cadrul magazinului, obiectele din interior, confortul sunt mult mai mult decât detalii. Prin ele, drumul către casa de marcat se scurtează, iar șansele de a câștiga clienți cresc.

„Rămâne?” – dictează-le tu răspunsul la întrebare, prin spațiul pe care îl croiești. Pregătește-le locul în care întâlnirea cu sine să fie un prilej de bucurie. Oferă-le ce merită – te vor reține și, apoi, se vor întoarce.

Buturuga mică răstoarnă carul mare, atunci când știi cum s-o cioplești.