The future in Retail – Connected

Revin la ideea unei postări anterioare, în care vorbesc despre faptul că urbanizarea spațiilor este un lucru inevitabil. Studiul prezentat de PHILIPS arată că până în 2030, 60% din populația lumii va deveni urbană. Urbanizarea vine la pachet cu o aglomerare a zonelor de trafic și de retail iar Internetul și aplicațiile mobile permit un acces facil la informațiile necesare dar și la produsele dorite. Aplicațiile mobile te țin la curent cu starea vremii, cât de aglomerat e traficul, câte locuri de parcare sunt disponibile într-o zonă comercială, care sunt magazinele care îți asigură reduceri și care se află în drumul tău și multe alte informații pe care le poți considera la un anumit moment importante. Totuși, interesant este faptul că deși publicul țintă, cu precădere din Generația Y, are acces la toată tehnologia apărută aproape peste noapte, showroom-urile retailerilor sunt în continuare vizitate.

În sectorul fashion, de exemplu, gradul de achiziții online este în acest moment de 48% comparativ cu vânzările din magazine. Sunt păreri împărțite în analiza cifrelor: în timp ce unii specialiști susțin că există un echilibru între vânzările online și offline, alții sunt de părere că tocmai Generația Milenară susține un procent aproape de jumătate din vânzările online și că acest trend va crește în următorii ani. Ce e bine de știut însă e faptul că deși este mult mai ușor și confortabil să faci cumpărăturile online, experiența trăită și emoțiile simțite într-un showroom creează un confort pe care consumatorii îl caută atunci când aleg să facă cumpărăturile offline.

Upgrade-ul tehnologic a determinat în ultimii 20 de ani o metamorfozare a retail-ului și a comportamentului de consum. Astfel, de la un comportament single channel clientul a parcurs deja faza de multi channel și cross channel pentru ca astăzi să ajungă să fie conectat la toate rețelele care să-i permită accesul la informații, produse și bani prin Internet și aplicații mobile.