PRINT & SIGN | Conferinta despre Digital Signage

Conferinta, moderata de Ciprian Susanu (Dare Digital) a fost in primul rand plasata socio-temporar in raport cu generatia copiilor nostri, nativi digital si cu granite destramate intre retail si e-tail (retail conducted via the internet, conform thefreedictionary.com). Am conspectat mai jos discursurile sustinute cu pasiunea caracteristica inginerilor si vanzatorilor, dar si atasamentul fata de valorile corporatiilor pe care le reprezentau.

Mike Borze (Benq) a remarcat cu compasiune fata de confratii din zona de print a industrei, distanta dintre produsele semnalisticii digitale si cele ale printului clasic, amintind de proiectoarele cu adaptare din componentele hard fata de planul de proiectie, de componenta financiara a unei investitii in raport cu intreg ciclul de utilizare, de ecranele inteligente adaptate oricarui tip de afacere (de la restaurant la salon de cosmetic) prin continerea de template-uri prestabilite gata sa ajute retailer-ul in promovarea cat mai rapida a produselor si serviciilor.

Mi-au atras atentia progresele tehnologice notabile facute de LG, care scot pe piata ecrane LED cu doua fete, ecrane curbe, ecrane cu tehnologie OLED care redau cu o si mai mare acuratete imaginile, avand un negru mai putin luminat, avand un contrast mai bun, masa si cosum reduse si posibilitati de a acoperi suprafete foarte mari fara fragmentari.

Urbanizarea va ajunge la 60% din populatia lumii, pana in 2020, dupa cum si-a inceput expunerea Mirel Jarnea (Philips), in cntextul unei accentuari a dialogului dintre obiectele din locuintele, birourile si in general a mediului nostru cotidian. Peste 50 de miliarde de obiecte vor fi interconectate intre ele in viitorul foarte apropiat, iar colega sa Ruxandra Stoian (Philips), a descris in linii mari facilitatile pe care le pot oferi astazi corpurile de iluminat in retail: mapare, comunicare de promotii, colectare de date, eficientizare a fluxurilor de achizitie ale clientilor. Practic vanzarea la raft va fi dublata si chiar inlocuita cu vanzarea la mobil.

Viteza in comunicarea mesajelor departamentelor de marketing, concentrarea pe obiective si nu pe sisteme in momentul achizitiei unei retele de monitorizare/comunicare de date catre client, au fost cateva dintre subiectele abordate de catre Damian Frunza (Eutron Invest). Practic TV-ul din casele noastre este cu totul diferit de TV-ul din camerele de hotel, din sala de fietness ori dintr-un bistro.

M-am bucurat sa aflu progresele pe care CASIO prin Danut Eremenco (MGT Educational) le comunica si care arata o preocupare reala a corporatiilor de a reduce consumul de energie la nivel global, de a creste timpii de operare a produselor lor, de a reduce costurile de intretinere a unor sisteme foarte utile si din ce in ce mai folosite in domeniul educatiei.

Asociatia Romana pentru SMART CITY si MOBILITATE (prin presedintele acesteia Eduard Eugen Dumitrascu) a incheiat conferinta intr-un ton optimist, semnaland ca din ce in ce mai multe comunitati urbane inteleg si adera la valorile unui SMART City.

Le multumesc celor de la Euroexpo pentru invitatia facuta MATIUS Studio de a vorbi in cadrul acestei extrem de specializate conferinte si inchei acest rezumat cu speranta ca in viitor breasla creativilor si cea a furnizorilor de sisteme de comunicare atat digitala cat si clasica, sa lucreze din ce in ce mai mult ca o echipa orientata catre valorile umane ale societatii si nu ca pana acum, pe eficienta economica si progress tehnologic.

PREZENTARE

GALERIE FOTO