Iarna car si vara sanie
Un negustor grijuliu si-a comandat deja marfa pentru sezonul toamna-iarna inca de prin iunie chiar. Un negustor cu adevarat vizionar cumpara pe langa un stock de marfa de la un furnizor, povestea cu care ‘inveleste’ produsul. Comanda etichete noi, ambalaje noi, muzica noua pentru un ambient si…foarte important, isi ia o fata noua: vitrina de magazin.
Iarna s-ar putea intitula si anotimpul generozitatii. Oamenii isi amintesc brusc sa devina ‘mai buni’, mai generosi (nu e acelasi lucru?…), investesc mai mult in cadouri si spagi (nu e tot aia?). Se declanseaza subit un val de iubire si de intelegere. Oamenii alearga in toate directiile pentru a cumpara. Este momentul maxim in care negustorii fac intr-adevar profit. De ce sa nu pregatim din timp aceste zile ‘fierbinti’ de iarna?
Cei care gandesc ieftin isi scot pur si simplu beteala si bradutii din magaziile unde au stat si s-au prafuit, le scutura eventual si le arunca prin magazin, sau le dau sa le monteze alea (a se intelege vanzatoarele) . Este cea mai accesibila solutie, si nu pot sa-i condamn. A ‘mers si asa’ ani de zile. De ce nu ar merge si acum, in perioada de criza? Asa ca la ei veti vedea aceleasi vitrine date cu zapada din spray, aceiasi braduti desenati copilareste.
Pentru cei care nu gandesc in hopuri, magazinul va arata surprinzator si proaspat. Am ales pozele cat si acest link de mai sus, tastand direct in Google ‘winter time vitrine‘ . Se gasesc sute de exemple…Sunt chiar artere comerciale intregi in Franta, Anglia, Canada, America sau China, unde se face o traditie si sute de mii de privitori vin in pelerinaj pentru a admira aceste vitrine incredibil de frumoase. Iar vitrinele vand…
Ei sunt trend-setterii ei, sunt cei care iau crema vanzarilor. Este vorba la noi, fara a face referire express, despre magazine precum STEFANEL, ZARA, MANGO, PIAZZA ITALIA, MOTIVI, ESPRIT s.a.m.d. Ei isi gandesc cu mult timp in urma vitrinele si o fac pentru a completa un tablou unitar in care marfa e protagonista. Avem astfel de negustori in Romania? Pai… nu am intalnit.
Cu tot respectul pentru afacerea fiecaruia, nu-mi vine in minte un retailer roman care sa fi facut asta pana acum singur de capul lui, ne-mpins de la spate de franchiza… In cel mai bun caz se bazau pe cateva promotionale venite de la furnizorul ‘din afara’, daca este sa ne referim la Killtec, Motor, Trimph, Naf Naf si mai sunt si altii.
Daca cineva ma poate contrazice, astept fotografii si le voi posta pe blog cu comentariile aferente.