Definitia retail-ului
Cuvantului RETAIL vine din franceza, avand in acele vremuri o semnificatie usor diferita de cea pe care o are astazi in limbajul comun. Retail vine de la retaillier [from Old French retaillier to cut off, from re- + taillier to cut; see tailor] – ajustarea dimensiunilor si a calitatilor unui produs in functie de nevoile si cerintele unui anume client. Astazi el semnifica ‘The sale of goods or commodities in small quantities directly to consumers’ adica sa faci vanzare cu amanuntul, sau la bucata, direct catre consumatorul final.
Ce poate fi mai frumos decat sa ai direct contact cu Maria sa, Consumatorul final?… Iti faci nervi cand iti intra in magazin, iti rascoleste toata marfa si spune dezinvolt ca ‘ ar vrea ceva MAI DEOSEBIT’ cand toata marfa pe care o ai tu este deja MAI DEOSEBITA.
MAI DEOSEBIT nu este nici macar o exprimare corecta. Exista DEOSEBIT si atat. Nu este ceva MAI deosebit. Dar nu-l putem corecta noi pe MARIA SA clientul… Banii sunt inca la el, deci il studiem rapid prin scanarea pupilei si a hainelor pe care le poarta in acel moment si brusc ii facem un semn: AAAAAA! De ce nu spuneti asa? Haideti sa va pregatim ceva special pt dvs. Si-i arati ceva ce stii tu ca nu a avut raBdare sa vada, sa pipaie sa probeze.
Retailul este o Arta. Ea nu poate fi stapanita decat de ucenici care devin artisti. Nu de CEI CE SE MULTUMESC SA FIE DOAR angajati!