Daca se vinde… E ARTA!

Vazand filmul lui Wim Wenders, ‘Buena Vista Social Club’, am trait bucuria de a descompune muzica unei intregi formatii pe instrumente individuale si de a gusta din solu-ul fiecaruia SOLO PIANO . Fac acelasi lucru cu fiecare element component al unui magazin si incerc sa gasesc rezonanta fiecarei entitati componente si sa o reinventez: acces, cabina de proba, vitrine, casa de marcat, stendere, lumini etc.

Voi analiza fiecare element in urmatoarele postari, insa astazi voi atinge elemente care scapa regiei multor negustori si creatori de branduri:

1. Muzica

Se poate mobila un spatiu cu sunete, iar acest lucru nu trebuie lasat deloc la libera alegere a DJ-ului de la Radio. Fiecare piesa ce se aude in boutique trebuie gandita in acord cu filosofia brandului ori a produselor si cu ora la care este ea difuzata. Criteriile pot fi mult mai multe oricum, de aceea consultarea unui om de sunete ar fi cea mai indicata, nu trebuie ca designerul de lumini sa stie si muzica.

2. Parfum

Cand intru in spatii care miros bine, pur si simplu starea de fericire pune stapanire pe hipotalamusul meu si devin brusc generos. Intrebarea este: sa presaram nuante de parfum femeiesc intr-un magazin ce se adreseaza barbatilor? Sau invers?

3. Mister

Ingredientul acesta nu este o fantezie a mea. Toti retailerii stiu ca daca aranjeaza aceeasi marfa in vitrina ALTFEL in fiecare zi, sau pe rafturi, clientii vor crede ca vad de fiecare data alte si alte NOI produse in pravalie.

MATIUS pregateste pentru sfarsitul acestui an in COCOR, conceptul de retail al brandului 100% romanesc PADA MURRE, in care am gandit fiecare secunda de cand un client vede magazinul, intra in acesta si pana iese si ajunge cu marfa acasa (la el sau la sotie ori la amanta). OOOOK… poate nu chiar atat de departe, insa cred cu tarie ca pot creiona destul de detaliat, un SCENARIU al spatiului, in care lucratorii comerciali vor juca roluri bine invatate, improvizand cu succes fiecare joc de replici cu clientii.

Abia astept sa vad reactia clientilor clientului meu cand se vor simti cititi, introdusi intr-o piesa in care si-au dorit sa joace mereu.

Tie ti-a placut ce ai citit astazi aici? Ti se pare oarecum utopic? Genial? Stupid? Pot afla doar daca lasi un comentariu sau daca-mi scrii un mail.