Bond. Vagabond.

La ce vă gândiți atunci când rostiți cuvântul „vagabond”? Așa cum se întâmplă adesea în cazul limbii noastre române, sintagme precum cea menționată sunt dezbrăcate de însemnătate prin utilizarea acestora în expresii comune, în care esența se diluează și, eventual, se pierde. Ce bine că există, însă, oameni care să ne amintească, din când în când, să privim lucrurile în forma lor primordială, în sensul cel mai apropiat de nucleul semnificațiilor.

Vagabond este mai mult decât un om al străzii: vagabond este o metaforă a sufletului neîngrădit, a vieții fără compromisuri și a liniilor drepte, tăioase, puternice. Spațiul Vagabond nu se etalează de la distanță, nu atrage privirea prin obiecte de design strălucitoare și aproape că „nu dai doi bani” la prima vedere pe ambientul în care sunt expuse ținutele create în serie limitată sau extrem de limitată. Încă de la prima întâlnire cu acest brand, ne-au inspirat și captivat definitiv personalitatea hainelor, forța contrastelor și elanul proprietarului, care ne-a transmis din pasiunea sa pentru acest stil de vagabond modern, de wanderer ce cutreieră prin viață cu ochii larg deschiși.

Ce a urmat a fost să uităm de confortul burghez, de epatarea prin materiale prețioase, de amenajările sofisticate și să gândim în alb și negru, fără compromisuri, așa cum o fac mai toți vagabonzii. Pentru că Vagabond nu are pic de respect pentru detalii inutile, pereții, tavanul și pardoseala sunt cvasi-nefinisate. Totul se învârte în jurul stâlpului-totem ce marchează centrul magazinului, evidențiat prin placarea integrală cu oglindă, asemenea cash desk-ului. Iluminatul central este realizat cu ajutorul unui profil luminos pe care-l regăsim și în cabinele  de probă, sub forma unei rame luminoase. Când ne-am privit în oglindă, contururile siluetelor noastre păreau să se destrame, ireal, până la transparență.

Când am redactat conceptul Vagabond, metaforele ne-au luat-o înainte și-au dat naștere unui spațiu unde fiecare element respiră autentic, cu pasiunea celui îndrăgostit mortal de viața simplă. Am simțit că vagabonzii sunt artiști ai urbei tuturor timpurilor, ce veghează din umbra contrastelor, la armonia orașului. Acest concept nu ar fi fost posibil fără forța și  dorința de realizare a „vinovaților” din echipa Vagabond: PAB Grup și coordonatorii de chiriași: arh. Andreea Matache  (OPTIM – Park Lake), respectiv arh. Radu Negoescu AFI Palace Cotroceni. Ce a rezultat, vă lăsăm să analizați chiar voi, prin ochii unui vagabond reinventat.