Salvare economica si solutie pentru impletirea loisirului si culturii

Este unul dintre articolele cu mare greutate, prezente in catalogul de idei din viitor, articol pe care ma bucur sa-l traduc din originalul lui Mark de Ruiter(Dynamic Concepts consultancy) ce poarta titlul de ‘ When Leisure saves the economy and Culture becomes Leisure.

Trend Book , colectia de mesaje din viitor, este aparuta anul acesta (A.D. MMXIII) la DDW (Dutch design week) in Eindhoven, micul orasel olandez, devenit cu ajutorul familiei PHILIPS, cel mai important centru de inventii din lume (22.6 patente la 10.mii de rezidenti, anual) iata ce scrie:

Dupa un minim de interes in 2008 al Targurilor de amuzamente, parcurilor si a parcurilor tematice, tendinta a fost de crestere, ajungandu-se ca in 2013, la numai cinci ani de Criza, sa apara cea mai vasta versiune existenta vreodata in istorie.

In 2012, numarul vizitatorilor din parcurile de amuzamant, si a parcurilor tematice sa creasca la nivel global cu +5,2%, un maxim istoric. De la inceputul crizei, investitiile in povesti dinamice, elemente interactive, arii tematice si toate formele posibile de distractie ce transced vizitarea unui parc intr-o EXPERIENTA , au crescut. In acelasi timp, artele si sectorul cultural al societatii, sunt din pacate afectate de reducerile constante de bugete.

Cea mai eficienta strategie de supravietuire este sa atragi audienta generala catre cultura, integrandu-le in campul de forte al parcurilor tematice.

ACUM este timpul sa conectam distractia (entertainmentul) si cultura si sa cream o experienta totala si sa mixam cultura si magnetul ludic prin crearea de povesti. Scenarii diverse, calatoriile de explorare, exercitiul creatiei, al manufacturii de pilda, functioneaza ca un adeziv, intre continutul sau cultural si audienta Pentru a face aceasta posibila, un design adevcat, ca germene al firului epic, este acum mai crucial decat intotdeauna.

Cultura ca un parc de amuzament: sa creezi o experienta totala in acelasi timp cu mentinerea unui nivel cultural autentic; asta esta arta lui ‘Astazi’. ‘ Mark de Ruiter, Olanda, TRENDS Book editia a -V-a) ‘

Este suficient sa gasim loc in cuvantul CULTURA si pentru Retail, targuri de hand made, targuri de vintage, targuri de meserii, targuri de creatie, targuri de inventica, targuri de cifre, targuri de margele, targuri de bijuterie contemporana, targuri de carte in limba spaniola, targuri de carte religioasa antica etc. Si sigur vor curge si banii…

Mi-as dori sa incepem sa ne diferentiem noi ca romani, prin astfel de spatii de retail si loisir, translatand ideea de consumism catre folosirism, catre aprecierea a ceea ce deja ai descoperit ca porti sau erodezi, fie ca sunt pantofii vechi de 2 ani, fie ca este bicicleta sau o chitara din liceu. Sa ne bucuram deci de cele ce avem si sa indreptam banii catre cultura, educatie personala, loisir, excursii etc.

Sunt foarte optimist citind acest fel de articole, pentru ca simt in acelasi fel cu acesti autori, poate unii mai experimentati si mai creditati decat mine. Cu atat mai mult, cu cat de cand am reusit sa am o familie si pot sa-mi indrept atentia si catre alte directii pe care le uitasem.

De aceea: te rog sa apreciezi stradania, printr-un vot cu stelute, chiar langa titlu.