Philipesca, Iluminesca. The magic of light in Retail, London 2012
Am pornit asadar catre LONDRA, la acest eveniment care a precedat si inca insoteste Festivalui International de MODA, London Fashion Weekla invitatea lui PHILIPS, divizia LIGHTING . D-ra Elena JAJA, End-User Key Account Manager, tutorele acestui bine-venit curs de lumina sofisticata contemporana, m-a invitat alaturi de ALINA Andries (copartener MATIUS, in calitate de coordonator al proiectelor Yokko, Ardent si AGNES Toma), VICTOR Chetrari (interior designer al JOLIDON), DORIN Butaru (arhitect de retail pentru MUSETTE, Cavaliere) si VLAD NEGRU (arhitect si project manager pentru ZARA, Vodafone).
Hai sa-ti scriu mai intai despre cum am trait LONDRA, unde doar Vlad dintre cei prezenti a mai calcat:
Londra este o explozie in lant de lumina si oameni, intr-o diversitate si forta ametitoare. Am parcurs cateva stradute si parcuri, piete cu nume de batalii istorice sau de biserici cu nume de sfinti. Totul este royal, academy, institute, Scotland Yard, cab, subway si o tulbure dar inselator de supusa, Tamisa.
In amalgamul abracadabrant de culori si chipuri de niponi, chinezi, africani, arabi si alte fete din alte culturi, am reusit sa ne bucuram de farame de autentic londonez, band bere LONDON PRIDE si ciugulind fish&chips la unul dintre localurile in care mancau angajati ai birourilor din down town.
Mi-a placut in Londra demnitatea cu care isi suportau localnicii, londonezii arhetipali atat imigrantii cat si veneticii de peste tot din lume. Ne-am imaginat fiecare dintre membrii grupului de romani, locuind in acest oras si am gasit o voce comuna acestei reverii: ne-ar placea sa avem o afacere si macar o garsoniera cu vedere la Trafalgar Square. Pentru asta, fiecare creativ din echipa a primit din partea PHILIPS, un pasaport de creator de succes in retail, valabil toata viata, cu care oridecateori doreste, isi poate deschide un birou de retail sau o afacere, oriunde in lume.
Cu exceptia mirosului din peroanele de metrou, care ma trimiteau cu gandul si la alte orase ale lumii, deci nimic notabil, am simtit in jurul meu, precum un caine hamesit, discrete sau mai vorbarete, severe sau mai blande, o intreaga cutie cu parfumuri, semn ca moda nu inseamna doar ceea ce se vede ci si ce transporti olfactiv cu tine si lasi spre pastrare celor din jur, dupa ce memoria culorii si formei se topesc in visual cortex.
Londra – ca sa inchei intalnirea mea cu matricea de locuire a Londrei – este un oras care are insomnii, in care se mananca bine, ai ce vedea si daca nu vrei sa te relaxezi, poti sa arzi viata la ambele capete.
Din laboratoarele secrete ale Philips, in premiera va prezint formule de abordare cot la cota a luptei pentru suprematie in iluminatul de magazine dintre LED-uri si metal-halide, ultima reduta in batalia cu tehnologia LED, nascuta in 1962, a neopritelor devoratoare de intuneric, LED-urile si a rudelor sale inca nenascute, O-LED-urile.
Arata impecabil lumina, iar energiile salvate sunt evidente si imbucuratoare, in special in capitolul savings ale lanturilor de magazine: Jolidon, in magazinul din Palas Iasi consuma cu 30 la suta fata de un magazin din Bucuresti, dar unde s-au folosit iodur metalice. Este o ultima batalie, decisiva. Invingatorul va lua tot, concurand atat Lumina lunii cat si pe cea a Soarelui insusi.