Mos Craciun, cel mai bun vanzator

De multe secole deja, MOS CRACIUN si rudele sale mai tinere fac cel mai mare dever si cresc vanzarile intr-un ritm ametitor, chiar nesperat pentru unii. Nu se stie de ce, dar imediat dupa plecarea toamnei, imediat ce picaturile de ploaie (apa sub forma lichida) se schimba intr-o alta stare naturala, solida (fulgii de nea), vanzarile si dorinta unanima de a face CADOURI pune stapanire pe oameni. Ca la un semn, lumea pune mana si cumpara. Isi aduc aminte brusc de faptul ca TREBUIE SA FIE MAI BUNI, ca au rude, familie, copii, prieteni, colaboratori.

Laurentiu Iusein, zis TURCU’, clientul meu special din MARRIOT, a nascocit acest imbatabil slogan: MOS CRACIUN e cel mai bun vanzator! Si… nu stiu de ce!?! Mi-as dori sa-l pot intelege in substanta si sa-l multiplic astfel incat spre exemplu pe… 14 august, intr-o luna proasta de vanzari (mai putin pe litoral), clientii clientilor mei sa cumpere ca si cum ar fi Craciunul.

Ce-i face totusi pe oameni sa isi doreasca sa cumpere? De ce acum si nu in august, sau in ianuarie? Este pe cat de interesant, pe atat de frustrant, mai ales pentru vanzatori. Imi amintesc de perioada de studentie, cand vindeam felicitari de Anul Nou catre BRD, BCR sau BTR. Erau primele mele contacte cu lumea comertului si nu imi puteam creiona inca o harta sau un grafic al perioadelor de negot. Eram in Iasi, la inceput de cariera si abia descopeream tainele comertului dar nici acum nu inteleg de ce trebuia sa produc 350 de felicitari pictate manual cu doar 12-15 zile inaintea Craciunului.

Se pare ca tocmai limita, stabilierea exacta, clara, definirea granitelor intre Post si Lasarea Secului, sunt absolut necesare in mentinerea unui interes viu al OMULUI catre generozitate si agonisire spre binele propriu, individual. Sunt cateva supa pe prin care OMUL ca individ spera sa-si arate fata calda, prietenoasa, familiala, paterna sau materna fata de cei din jur, fie ei copii, parinti, angajati sau colaboratori.

Ceva magic, Ceva INDICIBIL, greu de palpat si definit pune stapanire pe UMANITATE imediat inantea Craciunului si a Sarbatorilor de Iarna. Formula Cadoului, alchimia generozitatii poate avea radacini in Crestinism. Poate ca altfel nu s-ar numi Mos… Craciun… Cu siguranta ca Antropologii, etnologii si alti ‘ogii’ au teoriile proprii. Personal cred ca Generozitatea, Cadoul si nevoia de a fi mai bun ar trebui sa fie nevoi COTIDIENE.

Cum ar fi sa primesti un cadou luni dimineata, intr-o banala zi de lucru, cu nimic mai speciala decat cea de marti sau cea de vineri? Surpriza ar fi de nedescris, iar odata invatati astfel, oamenii ar astepta RECOMPENSA zilnic.