Lancel Paris, un colt din Paradis
Este extrem de simplu si posibil sa ne imaginam Calea Victoriei ca fiind Calea Lactee, tocmai pentru stralucirea aparte a pietrelor sale pretioase, luxoasele magazine presarate de-o parte si de alta a acesteia, din Piatei Victoriei pana aproape de cheiul Dambovitei. Coltul de cladire in care LANCEL isi etaleaza acum colectii inspirate de DALI sau madame BB poate fi asociat usor unui colt de rai, un colt cochet, rafinat si luminos.
M-a inspirat sa deschid articolul cu aceasta metafora si stralucirea unica pe care o dau acestei artere de circulatie cu traditie a Bucurestiului multitudinea de marci cu notorietate internationala, venite in Capitala pentru a acoperi segmentul fin al celor ce apreciaza si isi permit luxul: FreyWille, Gerard Darel, Hugo Boss, Gucci, Burberry, Prada, Fendi, Valentino, Dolce&Gabbana, Emporio Armani s.a.m.d.
Calitatea de cetatean trece prin opulenta, iar asta se traduce atat ca nevoie de recunoastere sociala cat mai ales ca stima de sine: avem nevoie de libertati, ne place sa fim speciali, sa avem ‘coltul’ nostru de Paradis pe care sa-l luam cu noi intr-o geanta LANCEL si sa-l apreciem asa cum ne place noua sa fim apreciati.
Pentru MATIUS, colaborarea la acest proiect a fost cu totul neobisnuita. Cand ne-am alaturat proiectului era vara, era extrem de cald si aerul de vacanta topea orice speranta a Georgianei Palaz (general manager Gerard Darel Romania si Lancel Romania) de a deschide magazinul pina in toamna. Timp de mai bine de 5 luni, telefoanele noastre zumzaiau graseiat cand primeam noutati dinspre Paris sau cand trebuia sa ne adunam pentru a lua decizii.
Te rog cititorule sa zambesti pentru ca literalment liniile, cotele, detaliile si sectiunile din proiectul desenat de Christoph Pillet, arhitectul Grupului Richemont si autorul conceptului LANCEL, sunt atat de fine si pretioase incat pe durata implementarii, MATIUS a folosit manusi albe din bumbacul egiptean cel mai fin pentru a nu le incalci sau destrama. Cei care s-au incumetat sa transforme aceste linii si simboluri grafice abstracte in ceea ce este acum spatiul Lancel Victoriei sunt inginerul constructor SORIN STANCIULESCU (firma ANK) si echipa de tamplari coordonata de Raluca Voicu si Claudiu Suman, care impreuna au un atelier din care ies adevarate bijuterii (firma Shopproject).
Astazi pagina de facebook a lui LANCEL afiseaza 116.555 de aprecieri, ceea ce nu ne surprinde, avand in vedere istoricul marcii Lancel:
Povestea Lancel a inceput in anul 1876, cand Madame Angèle Lancel si-a deschis un boutique chic cu articole destinate fumatorilor, chiar langa proaspat inaugurata Opéra Garnier. La scurt timp Madame Lancel se orienteaza catre marochinaria de lux pentru doamne, fiind o vizionara si un etalon al bunului gust, pe o piata in care, la finalul secolului 19 mai activau inca trei companii devenite icons ulterior – Hermès (articole pentru hipism), Louis Vuitton (artizani ai bagajelor) si Bally (la origine producatori de pantofi).
Lancel face parte din Grupul Richemont, la nivel international pe segmentul “luxury brands” este al 2-lea dupa grupul LMVH ca cifra de afaceri si primul in ceea ce priveste portofoliul de marci de bijuterii premium.
LANCEL este singura marca de genti si accesorii de piele a grupului, alaturi de branduri precum: Cartier, Piaget, MontBlanc, VanCleef&Arpels, Roger Dubuis, Baume&Mercier, Alfred Dunhill, IWC, Jaeger-LeCoultre, A.Lange&Sohne, ShanhaiTai, Vacheron Constantin, Alaia, Chloe, James Purdey&Sons Ltd..)
(informatiile prezentate mai sus cu albastru, sunt preluate de pe fashion&beauty.ro)