The future in Retail – Urbanization

Magazinele pasive nu se mai califică pentru viitor, se vor pierde, se vor topi în necunoscut și în trecut. Spațiul, marfa, produsul, ambalajul, tot ce comunică într-un centru comercial și într-un spațiu de retail trebuie să fie interactiv, să genereze feedback, să genereze emoție și să construiască relații cu consumatorul. Aceasta este concluzia prezentării susținute dl. Mirel Jarnea, Business Development Manager, Retail Philips Lighting CEE, în cadrul forumului Retail Real Estate, prezentare în care MATIUS Studio s-a implicat constant. Cum am ajuns la concluziile prezentate? Povestim pe larg, fiecare aspect luat în calcul.

Megatrends shaping the retail industry

Cuvântul de azi este: urbanizare. Este evident că populația din zona rurală este în scădere iar trendul pentru următoarea perioadă se păstrează descrescător. Așa apar metropolele, prin cartierele satelit (vechi zone rurale) la periferia orașelor și printr- o aglomerare a zonelor până nu demult lipsite de interes pentru retail. Dezvoltarea suburbiilor a atras atenția comercianților asupra zonelor de periferie și pe care le ignorau până nu demult. Dar urbanizarea și dezvoltarea urbanistică se petrece și în orașele mici din provincie. Exemple în acest sens sunt orașe precum Tulcea, Urziceni, Tecuci sau Vaslui care nu prezintau un potențial foarte mare sau Slobozia și Alexandria care au devenit țintă atât pentru companiile mari de retail cât și pentru retailerii care se dezvoltă la nivel național. Toate aceste acțiuni anticipează și în aceste zone o competiție în creștere pe piața de retail. Iar competiția este bună.