FACETI LOC, VINE H&M

Dupa ce Zara si puii de aur, apoi Debenhams, Peek and Cloppenburg, Marks and Spencer, Reserved, Koton si C&A au luat rand pe rand pozitie de lupta in retailul romanesc sa se bata parte in parte pentru fiecare client mai mult sau mai putin bucurestean, e randul lui H&M sa-si incerce fortele.

Decizia a venit tarziu, la 7 ani dupa ce H&M http://www.hm.com/ au intrat in Polonia. Nu cunosc adevaratele motive dar banuiesc eu ca undeva niste calcule de eficienta dadeau cu virgula. Cert este ca acum e mai greu sa gasesti in Mall-uri spatii atat de generoase pe care sa le inghita colosul http://media.imopedia.ro/stiri-imobiliare/gigantul-h-m-ataca-piata-de-imbracaminte-cu-magazine-in-plaza–unirea-si-bucuresti-mall-12882.html

Astfel ca se naste o drama nationala printre retailerii mai mici, care sunt nevoiti unii sa-si mute cuibul caldut, altii chiar sa-si inchida afacerea. Este si cazul Unirea Shopping Center de unde aproape intreaga aripa Splai Unirii se muta. Unii mai norocosi , tot prin Unirea. Altii mai curajosi, o iau de la zero peste drum, la cochetul si ultramediatizatul COCOR Superstore http://www.cocorstore.ro/index.html.

Este venirea celor de la Hennes & Mauritz un plus pentru clientul roman? Eu sper ca da. Sper, pentru ca imi plac produsele lor si mi se par echitabile in raportul calitate/pret. Deasemenea, sper sa nu devenim cu totii exlusiv consumatori ai concernurilor gigant. Nu e sanatos din multe puncte de vedere. Sa lasam insa piata sa aleaga.