EUROSHOP 2017 | part III | Importanța expertizei în retail

Cum pot comercianții să migreze de la modul tradițional de achiziție la crearea unui punct de legătură?  Migrarea de la marketingul de retail tradițional bazat pe caracteristicile tranzacționale către conceptul atractiv se face prin aducerea unui plus de valoare ambelor dimensiuni.

Făcând asta, magazinele devin mult mai mult decât spații unde oamenii tranzacționează; la un nivel mai inalt, magazinele pot deveni locuri unde oamenii să nu tranzacționeze deloc. Magazinul văzut ca și showroom nu mai este o propunere eronată și poate deveni chiar o utilizare  bună a spațiului. Opțiunile pentru a face asta se pare că sunt nelimitate. Cu toate acestea, putem evidenția valori ce aduc plus valoare mediului din retail:experiența și expertiza.

Expertiza: oamenii potriviți fac diferența

Prima dimensiune pe care comercianții o pot imbunătăți este expertiza. Această dimensiune este aproape în totalitate condusă de oameni, asociați sau personalul magazinului. Astfel, personalul magazinului poate avea rolul de educator, ghid, antrenor, animator, designer, producător. În cazul în care comercianții vor să se diferențieze la nivelul expertizei, acest lucru necesită anumite calități din partea personalului.

Personalul educator: magazinul este o sală de clasă unde clienții sunt elevii. Personalul trebuie să aibă capacitatea să educe și să învețe clienții cum funcționează produsele și cum le poți folosi într-o manieră mai bună, mai productivă și mai eficientă. Astfel se aduce un plus valoare brand-ului si relaționării cu clientul.

Personalul ghid: Magazinul devine o platformă pentru alegerea produsului având pe membrii personalului pe post de ghizi. Produsele sunt recomandate pentru că sunt potrivite pentru client nu pentru că furnizează cea mai bună marjă sau cel mai mare comision. Clienții vor aprecia foarte mult îndrumarea spre cea mai bună soluție pentru nevoile lor iar acest lucru va avea un impact pozitiv asupra fidelizării clientului.

În următorul articol vom prezenta celelalte modalități prin care personalul magazinului poate interacționa mai eficient cu clientul în vederea fidelizării acestuia.