Boutique pe Lipscani sau Shop in Mall? (partea I)
Sunt din ce in ce mai multi negustori in ultima vreme care se intreaba: ‘sa deschid un magazin stradal, sau unul in Mall’?
Doua dintre criteriile negustoresti ale deciziei ar pute fi:
Intr-un Mall, tu ca negustor vei beneficia pentru clientii tai de o parcare cat de cat generoasa, pentru ca romanii sunt comozi si merg mult (pre mult) cu masina. Parcarea poate fi protejata si clientul intra in MALL direct din masina, fara sa simta zapada, soarele toropitor sau ploaia. Sunt i-adevarat si parcari de MALL nepazite, sau prea inghesuite, iar pe la multe colturi sunt urme mereu proaspete de vopsea.
Intr-un centru comercial exista deja un vad comercial creat, si clientul poate sa faca dintr-un sigur drum la Mall toate cumparaturile, sa beneficieze de servicii complexe (spalatorie, restaurant, cinema), cu atat mai mult daca acel MALL face parte dintr-un Commercial Park in care sunt prezente pe langa un Hypermarket (Carrefour, Cora, Auchan, Real) si un centru Home-deco (Ikea, Kika, Bricostore, Hornbach, Altex, Media Galaxy).
Spre comparatie, intr-un drum pe strazile orasului, te vei bucura de tot ce defineste strada ca zona publica in Romania (masini, zgomot, praf, flegme, printi si cersetori). Imi place sa ies in oras insa doar la terase, si nu agreez sa fac defel cumparaturi pe arterele stradale.
Tanjesc totusi sa fac un magazin stradal. Imi doresc enorm ca in loc de masini sa vad parcari pentru bicilete, sa vad copaci si verde in loc de stalpi si mesh-uri cu reclame, iar magazinele stradale sa inlocuiasca imensele fatade negre ale cazinourilor, sau ‘cururile’ de gondole ale supermarketurilor de cartier.