Armani si Gucci sfideaza cu nonsalanta Criza

Inca o data, Turcu’ (Laurentiu Iusein, clientul meu foarte special din Marriot) are dreptate: luxul si ieftinul se vand bine oricand! Eventual scad mai mult sau mai putin vanzarile, dar afacerea sta in picioare pana cand trece furtuna. Afacerile ce se adreseaza consumatorului mediu insa, scad cel mai tare si risca sa se prabuseasca la vremuri de restriste, clientul migrand catre aceleasi servicii sau bunuri, dar din sectorul mai ieftin.

Sfidand nu doar criza dar si tot ce se stie despre comertul stradal in Romania, inca doua branduri cu sonoritate au decis sa investeasca milioane bune in amenajarea unor boutique-uri monobrand. Cu Armani Shop, operational inca din toamna lui 2010 si cu GUCCI, care este in prag de a fi deschis, Calea Victoriei isi alatura colierului de perle ale luxului (Hugo Boss, Belstaff, Helvetansa, Maison Haute Horologerie, Frey Ville, Micri Gold, Cellini si Ferrari Store, Ermenegildo Zegna, Victoria 46 etc.), inca doua marci pentru care s-au luptat, se zice, multe companii sa-i ‘aduca’.

Cred in principiu, ca aceste ‘veniri’ sunt benefice pentru retailul romanesc in general. Sa speram ca astfel se da o nota de incredere in potentialul pietei si ca in ansamblu, investitorii, turistii si dezvoltatorii de afaceri vor prinde mai mult curaj cand vine vorba despre Romania.

Partea trista este ca aceste vedete de lux vor creste pretul chiriilor pe toata Calea Victoriei si chiar si in zonele limitrofe, in special pentru producatorii si comerciantii autohtoni. Astfel, daca Alb si Negru ar dori sa redeschida un magazin pe Calea Victoriei va trebui sa plateasca o chirie mai mare sau egala cu cea a unui brand extern.

Luxul ca si arta tin si de foame zic unii, astfel ca va doresc spor la cumparaturi si nu uitati sa negociati!