Primul studio de arhitecturã din România specializat exclusiv in sfera arhitecturii de retail.

MATIUS studio reprezintă un nucleu de 18 profesioniști ce modelează până la
15% din magazinele fiecărui mall deschis în România.
Evoluția legendară a acestui pasionat studio are la bază o  formulă contemporană de 
coautorat între arhitecți, ingineri specialiștiregizori si retaileri.

Povestea MATIUS

Celor care nu îl cunosc, Matius Ichim le-ar putea fi prezentat drept un creator în adevărata putere a cuvântului. Și-a desenat întâi visurile, apoi ideile, a continuat prin crearea propriului birou de arhitectură, punând recent bazele Academiei de Retail – prima comunitate de specialiști internaționali specializați în servicii pentru retail.

MATIUS, cel care i-a împrumutat numele și convingerile, este clădit alături de partenera sa, Alina Andrieș, cu ajutorul căreia a devenit, în timp, spațiul de lucru al unei întregi echipe de arhitecți și ingineri pregătiți să livreze la timp soluții pentru cea mai competitivă nișă din arhitectură.

Alina Andrieș a absolvit Relaţii Economice Internaționale, obținând o bursă de studii la Albert-Ludwigs-Universitaet Freiburg (Germania). Între cei doi parteneri s-a creat, astfel, o simbioză și o completare ideală.

De 18 ani, MATIUS desenează, concepe și implementează experiențe pentru cumpărătorii români, fiind primul studio de arhitectură din țară specializat exclusiv pe nișa de retail. Pentru că arhitectura este ușor de înțeles în orice limbă și civilizație, când nu explorează și inovează, specialiștii care formează nucleul Matius traduc linii, cifre și cuvinte. În acest fel, ei au indigenizat  soluții pentru Lacoste, Lancel, D’S Damat, Buzz, Roberto Bravo, Columbia Sportswear, Killtec, Levi’s, Frey Wille, Douglas și LC Waikiki.

Cadoul pe care cei de la MATIUS l-au plămădit an de an pentru centenarul spațiului românesc este experiența solidă pe care cu generozitate o pun la dispoziția retailerilor, dar, mai cu seamă, a producătorilor români. În felul acesta, competiția cu brandurile din afara țării se va echilibra, economia locală își va recâștiga forța și prestigiul.

Deloc întâmplător, România devine săptămânal gazda a cel puțin unui nou magazin semnat de MATIUS, iar bucuria tuturor este că printre acestea și-au făcut loc, an de an, atât branduri autohtone tinere, Noriel, Autograf, F64, Benvenuti, Farmaciile Dona, cât și branduri de tradiție, precum al ciorapilor produsi in fabrica ADESGO, al biciletelor Pegas, al farmaciilor veterinare FarmaVet, ori ale efervescenților creativi locali precum Brise, Mirandi, Agnes Toma, Doina Levinta.

Matius a devenit cunoscut și în grupul retailerilor din afara ţării ce operează prin franciză în România. Coautorii studioului de arhitectură sunt constant invitați la târguri si conferinte naționale si internaţionale de profil (București, Iași, Dusseldorf, Milano, Frankfurt, Londra, Eindhoven).

Poate cel mai notabil proiect internațional în care MATIUS a fost implicat este cel din Rusia (Tatarstan, 2016), ocazie prin care a colaborat într-o echipă multidisciplinară ce a explorat zone de frontieră ale retailului contemporan, rezultatul fiind un spațiu în care realitatea fizică migrează cu ajutorul tehnologiei către cea virtuală și augmentată.

Pentru clienții MATIUS, îmbinarea culorilor, rigurozitatea liniilor, alinierea vizuală la comportamentul de consum și atenția către cele mai noi forme de retail s-au dovedit a fi, de-a lungul timpului, instrumentele care livrează succesul.

Spații create în jurul clientului

Întocmai ca un costum la comandă, spaţiile comerciale se creează pe măsura clientului, a profilului de activitate. Fie că este vorba despre proiectare de arhitectură, de instalaţii de climatizare sau electrice, concepte de retail, coordonare de lucrări pe durata derulării proiectelor, aceste operaţiuni se desfășoară în permanentă consultare a clientului. Din fericire, haina unui magazin este apreciată întotdeauna de clientul clientului nostru, consumatorul de shopping, asta, probabil, si datorită faptului că cerneala cu care noi redactăm proiectele se numeste pasiune. MATIUS recreează regulile esenţiale ale unui spaţiu comercial: identitate vizuală de brand, memorabilitate, gestionarea fluxurilor de clienţi etc.

Continuăm să creștem

Există cel puţin 3 proiecte semnate de MATIUS în fiecare mall sau galerie comercială din România, in fiecare municipiu sau oraș cu retail modern.

Producătorii, retailerii, antreprenorii, dezvoltatorii și constructorii de spaţii comerciale apreciază metodele proactive și profesionale de implementare a proiectelor abordate de studioul MATIUS, iar asta ne ajută să creștem.