Am mutat biroul la Casa cu blazoane

Echipa MATIUS, nerăbdătoare să-și pună ideile în practică și dornică de schimbări revoluționare s-a remarcat prin ideile creative, într-un cadru ce lărgește orizonturi: la CASA CU BLAZOANE din satul Chiojdu. Această clădire cu stil reprezentativ a devenit muzeu al artei tradiționale din Munții Buzăului și tabără de vară pentru studenții la arhitectură – loc unde și echipa noastră și-a mutat tabăra, fiind inspirată de natură și de arhitectura locului.

Ne-am axat în principal pe două concepte:

CHILLYA double

Pentru că proiectul Chillya este un real succes, studioul MATIUS a lansat următoarea etapă a dezvoltării și anume Chillya double. Proiect ce a plecat de la prototipul cu un singur modul, ce definește un mod de viață simplu alături de familie și prieteni cu o atitudine pozitivă față de lucruri, oameni și situații. Ca răspuns la solicitările pieței, echipa a proiectat o variantă mai complexă, ce răspunde mai multor nevoi. Astfel, Chillya double adapoteste pe lângă zona de odihnă o zonă de zi (de studiu) și un grup sanitar cu un design special. În funcție de amplasament, Chillya poate fi autonomă din punct de vedere al utilităților (electricitate, apa), folosind panouri solare și colectarea apei de ploaie. Însă, poate fi și racordată la utilități dacă este amplasată în zone ce permit acest lucru. Obiectele personale ale utilizatorilor sunt ușor de depozitat și accesat datorită mobilării extrem de ingenioase, minimaliste și ergonomice. Vom reveni foarte curând cu imagini ale machetei, care este în plin proces de realizare.

Chillya double este un proiect scalabil la nivel național, destinat iubitorilor de natură sau perfect compatibil unei afaceri în sistemul airbnb.

Rescrierea cursului retailului românesc prin prisma cărții “Gamification in Tourism: Designing memorable experiences” scrisă de vizionarul Paul Bulencea și profesorul său Roman Egger.

Cine este Paul Bulencea?

Paul Bulencea a absolvit Salzburg Univerity of Applied Science. Este Co-fondator a aplicației mobile Sideview și Fondator WISIT (Worldwide Innovative Students In Tourism). A fost numit “Cel mai bun absolvent al Salzburg Univerity of Applied Science”de către Camera de comerț Salzburg și este speaker internațional în domeniul inovației în turism: World Travel Market-Londra 2013; Enter Conference-Dublin 2014; Universitatea de științe Aplicate-Laponia, Finlanda; ALTStart Brașov, Universitatea Transilvania Brașov, American Hotel Academy-Brașov; Conferința Gamification in Tourism-Ljubljana 2015 și nu în cele din urmă Travel Industry Club-Viena 2015.

Ce este “Gamification” și de ce Studioul MATIUS va aplica aceste principii?

Gamification constă în folosirea elementelor și a regulilor de joc în context de business, având ca și rezultat participanți mai implicați în proces. Ideea de a construi experiențe memorabile utilizând modul de organizare și de trăire a unui joc, este una revoluționară în țara noastră, una care poate schimba viitorul retailului în România prin intermediul Studioului Matius-creativitatea și curiozitatea de a învăța lucruri noi fiind elemente esențiale în acest domeniu.

Alt concept nou numit “Imagineering” se referă la cei care gândesc experiențele din parcul Disney. Aceștia își imaginează scenarii fără bariere, apoi se gândesc cum să le implementeze. In retail ar trebui să fie la fel-să ne imaginăm care ar fi experiența ideală pentru clienții noștri și apoi încercăm să creăm un mediu care să ridice nivelul de probabilitate ca acesta experiență să se întâmple.
Experience design este o abordare strategică care vine cu un set de unelte-folosirea unei tematici, implicarea celor cinci simțuri, întărirea tematicii pe tot parcursul experienței și propria filozofie în a face această experiență posibilă.

Un nou sector, numit „experience industies” a fost imaginat, unde „designerii de experiente” (experience designers) adaugă o nouă dimensiune psihologică pentru a spori atractivitatea bunurilor și a serviciilor. Asistăm la un exod al tehnologiei datorită îmbunătățirilor ce transformă lumile virtuale în adevărate zone de vis,iar importanța ademenirii psihologice în servicii capătă amploare.

Prin urmare, se ajunge la concluzia ca atât timp cât oamenii trăiesc în condiții mai bune și nu se mai preocupă doar de satisfacerea nevoilor primare, economia se autoorganizează în maniera de a răspunde noilor nevoi umane.