Gadgeturi și sisteme smart pentru retail

Ca societate, ca oameni, suntem tentați să ne însușim bunuri și obiecte cu orice mijloc. Din acest motiv, retailerii simt nevoia să se păzească prin intermediul sistemelor antifurt. De la un an la altul, eforturile prin care își duc la îndeplinire scopul sunt notabile. În aceste circumstanțe se remarcă sistemele de antene antifurt și alte sisteme cu elemente inovative: detector de metale, people counter, camere de luat vederi integrate, sisteme de recunoaștere facială sau identificare demografică. Alături de acestea, au prins formă și sistemele antifurt cu nenumărate aplicații care, pe lângă faptul că rezolvă problema de securitate, pot genera informații pe care retailerul le-ar putea folosi în avantajul competițional cu alți retaileri.

Participând la evenimentul Avatar Security din Bucuresti, am luat contact cu prezentări în cadrul cărora  furnizori din domenii IT precum Sensormatic, Tyco, InVue, Axis, Samsung, Paradox, Kantech, Schrack, Simplex și-au prezentat echipamentele de ultimă generație. Dintre acestea, ne-au atras atenția sistemele de senzori inteligenți care, atașați unui obiect, garantează nu doar securitatea lui, ci și obținerea unor date precum: cine le-a accesat, cât timp sau momentul zilei în care a avut loc interacțiunea. Asemenea date pot fi un instrument valoros în munca unui sociolog antropolog, generându-i coordonate esențiale pentru identificarea factorilor și indicatorilor ce pot crește vânzarea sau pot optimiza fluxurile de retail.

Valorile materiale se supun riscului subtilizării și atrag atenția societății îndreptate spre dobândirea de bunuri fără mijloace legale. În ciuda acestei realități, retailerii continuă să se preocupe de identificarea soluțiilor prin intermediul furnizorilor. Mai mult decât atât, cu ajutorul lor sunt urmărite și aspecte ce depășesc sfera criminalității. Monitorizarea traficului utilizatorilor prin sistemele tip „heat maps” este doar un exemplu în acest sens. Unde stau mai mult utilizatorii, unde nu stau, cum se poate crește valoarea traficului în anumite segmente – asemenea detalii pot fi analizate cu ușurință.

Pe aceeași linie remarcabilă s-au poziționat și prezentările sistemelor de comunicare video. Identificarea zonelor în care retailerii pot fi informați legat de promoții și de avantajele pe care le pot avea în momentul achiziției sunt un aspect demn de luat în calcul. Retailul se manifestă ca un spațiu tot mai complex. Pixelarea raftului nu doar că a început acum mulți ani. El continuă cu o viteză extraordinară. Ne bucurăm să ne aflăm aici, în fruntea cunoașterii și a arhitecturii de retail.

GALERIE FOTO

Credit foto: Simion Buia